Η Apple δεν έχει εγκαταλείψει την ιδέα της αντίστροφής ασύρματης
Η Universal Pictures υπέγραψε μια νέα συμφωνία με την AMC Entertainment για τη μείωση του λεγόμενου “θεατρικού παραθύρου“, δηλαδή του χρόνου που απαιτείται για την κυκλοφορία μιας ταινίας που προβάλλεται σε κινηματογράφους σε διάφορες ψηφιακές πλατφόρμες. Αυτό θα επιτρέψει την προβολή των διαφόρων ταινιών στα σινεμά και να είναι διαθέσιμα σε εφαρμογές iTunes και Apple TV μόνο 17 ημέρες μετά την πρώτη τους κυκλοφορία στα σινεμά.
Το τρέχον “παράθυρο θεάτρου” καθορίζει ότι οι ταινίες της Universal που προβάλλονται στα σινεμά AMC μπορούν να διανεμηθούν προς ενοικίαση στο Διαδίκτυο μόνο μετά από 75 ημέρες από την πρώτη προβολή ή περισσότερο από δύο μήνες. Με αυτήν τη νέα συμφωνία, η Universal θα μπορεί να φέρει τις νέες ταινίες της σε ψηφιακές πλατφόρμες σε λιγότερο από τρεις εβδομάδες.
Όπως επεσήμανε η Wall Street Journal, η AMC είχε προηγουμένως απειλήσει να μην προβάλλει καμία ταινία της Universal Pictures στους κινηματογράφους της μετά από το γεγονός της ταινίας “Trolls World Tour” που το στούντιο της Universal Pictures κυκλοφόρησε απευθείας στο διαδίκτυο. Ωστόσο, με τα περισσότερα σινεμά να είναι κλειστά λόγω της πανδημίας COVID-19, η δημοσίευση νέων ταινιών στο διαδίκτυο και την τηλεόραση το συντομότερο δυνατό είναι αναπόφευκτη.
Ενώ λοιπόν μια τυπική ενοικίαση ταινίας κοστίζει περίπου 5$, το κόστος των νέων ταινιών Universal θα είναι 20$. Αυτό μπορεί να μην φαίνεται λίγο για τον κάθε χρήστη, αλλά γίνεται όμως, όταν θέλετε να συγκεντρωθείτε σε σπίτια για να παρακολουθήσετε μια ταινία που μόλις βγήκε στον κινηματογράφο μαζί πολλά άτομα. Εάν λάβετε υπόψη το κόστος που μια οικογένεια θα ξόδευε για να το δει στο δωμάτιο, είναι κατανοητό ότι τα απαιτούμενα 20 $ εξακολουθούν να είναι πλεονεκτικά.
Αν και αυτή η απόφαση συνδέεται με την τρέχουσα παγκόσμια κατάσταση της πανδημίας, είναι πιθανό ότι η σχέση μεταξύ στούντιο και σινεμά θα αλλάξει μόνιμα, στο μέλλον. Η Universal λέει ότι η εταιρεία “Θα συνεχίσει να πειραματίζεται με μια τέτοια στρατηγική.” Απομένει να γίνει κατανοητό ποιες άλλες εταιρείες θα ακολουθήσουν παρόμοιο δρόμο και ποιος ξέρει αν στο εγγύς μέλλον, μια τέτοια στρατηγική θα γίνει ο κανόνας.
Τώρα που γράφω το άρθρο αυτό, δεν είναι σαφές εάν η συμφωνία για τη μείωση του χρόνου προβολής νέων ταινιών κινηματογράφου στο iTunes και άλλων ψηφιακών πλατφορμών θα ισχύει μόνο για τις ΗΠΑ ή θα επεκταθεί και στον υπόλοιπο κόσμο και κατ’ επέκταση στην Ελλάδα. Αλλά όλα αυτά ου συμβαίνουν, δίνουν ελπίδα, δεδομένου ότι ορισμένοι τίτλοι, μερικοί ακόμη και blockbusters, έχουν εμφανιστεί απευθείας στο διαδίκτυο.