Τα υψηλότερα κέρδη στην ιστορία της, ύψους 18 δισ. δολ., σημείωσε το τέταρτο τρίμηνο του 2014 η Αpple, υπερσκελίζοντας τον ανταγωνισμό της κινεζικής Xiaomi, η οποία κατατάσσεται στην τρίτη θέση παγκοσμίως στις πωλήσεις «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων.
Υπερβαίνοντας τις προβλέψεις των αναλυτών, ο αμερικανικός κολοσσός παρουσίασε έσοδα 74,6 δισ. δολαρίων, με τη σημαντική συμβολή των iPhone. Οι πωλήσεις τους ήταν μαζικές σε διεθνή κλίμακα, ενώ ειδικά στην Κίνα αυξήθηκαν το τρίμηνο Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου κατά 70%. Ευνοϊκά συνέβαλαν στις πωλήσεις των συσκευών της Apple και άλλες αναδυόμενες αγορές, όπως η Βραζιλία.
Σημειωτέον πως πριν από ένα χρόνο αρκετοί αναλυτές του κλάδου είχαν εκφράσει τις αμφιβολίες τους για τη στρατηγική επιλογή της Apple να μην προωθήσει στη διεθνή αγορά φθηνότερα μοντέλα, ώστε να αποσπάσει καταναλωτές από τις Xiaomi και Samsung Electronics. «Σε μακροπρόθεσμη θεώρηση, η κινεζική Xiaomi συνιστά σοβαρότερη απειλή από τη νοτιοκορεατική Samsung», παρατηρεί ο Μπεν Tόμσον, αναλυτής της Styratechery. «Εντούτοις, η μέθοδος αντεπίθεσης της Apple είναι να διαφοροποιηθεί ακόμα περισσότερο και όχι να προσπαθήσει να ανταγωνιστεί την Xiaomi στο γήπεδό της, δηλαδή το φθηνό κόστος και τις διαδικτυακές πωλήσεις». Επιπλέον, ο αμερικανικός όμιλος υψηλής τεχνολογίας σχεδιάζει να ενισχύσει τη θέση του στην κινεζική αγορά, προσθέτοντας σχεδόν 20 νέα καταστήματα έως το 2016. Η επιλογή της θέσης του εκάστοτε καταστήματος της Αpple ενδεχομένως να έχει να κάνει με σημεία όπου ήδη βρίσκονται καταστήματα επώνυμων οίκων, όπως της Chanel και της Hermes.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφερθεί ότι τα παραδοσιακά καταστήματα της Apple τη βοηθούν να διατηρήσει την εικόνα μιας εταιρείας με πρώτης ποιότητας προϊόντα, άριστη εξυπηρέτηση και καινοτόμους συσκευασίες. Ετσι μπορεί και να χρεώνει περισσότερα για τις συσκευές της από ό,τι οι ανταγωνίστριές της. Οπως επισημαίνουν αναλυτές, τέλος, η αγορά ενός προϊόντος της Apple στο Διαδίκτυο θα ήταν μία εντελώς διαφορετική εμπειρία από τη διαπροσωπική σχέση εντός του καταστήματος. Συνεπώς, ίσως να μην ήθελαν τελικά και να αποκτήσουν oι καταναλωτές το προϊόν της Apple.