Το Twitter έχει φανερώσει εδώ και λίγο καιρό την πρόθεση να περιορίσει την πρόσβαση στο API του, κάτι που έχει αναστατώσει τον κόσμο των προγραμματιστών, αρκετοί από τους οποίους έχουν αρχίσει ήδη να εκδηλώνουν τις πρώτες αντιδράσεις.
Πιο χαρακτηριστική από όλες είναι η προσπάθεια των ανθρώπων που βρίσκονται πίσω από το App.net, που έχουν ήδη ξεκινήσει να συγκεντρώνουν χρήματα μέσω του Kickstarter, προκειμένου να δημιουργήσουν «μία υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης που θα ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο και οι χρήστες και οι προγραμματιστές θα έρχονται πρώτοι – όχι οι διαφημιστές».
Πιο συγκεκριμένα, κάνουν λόγο για ένα ανοιχτό και χωρίς διαφημίσεις δίκτυο, ιδρυμένο από χρήστες και προγραμματιστές, που θα πληρώνουν ετήσια συνδρομή 50 και 100 δολάρια αντίστοιχα για να έχουν πρόσβαση οι μεν πρώτοι στη βασική υπηρεσία και οι δεύτεροι στο API και την τεχνική υποστήριξη.
Η καμπάνια ξεκίνησε με αφορμή ένα ιδιαίτερα δημοφιλές, όπως αποδείχτηκε, άρθρο που δημοσίευσε ο συνιδρυτής του App.net, Dalton Caldwell, στο προσωπικό του blog.
Εκεί καταθέτει την άποψή του ότι το Twitter απέτυχε να αξιοποιήσει πλήρως τη δυναμική του κυρίως γιατί «ξεπουλήθηκε» στους διαφημιστές: «Το Twitter θα μπορούσε να ήταν ένας από τους θεμέλιους λίθους του διαδικτύου μέσω του ισχυρού του API», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Αντί γι’ αυτό, «οι διαφημιστές νίκησαν» και τώρα το επόμενο βήμα του Twitter είναι «να σκοτώσει όλες τις τρίτες εφαρμογές προκειμένου να ελέγξει το περιεχόμενο».
Μέχρι στιγμής, πάνω από 9.000 άνθρωποι έχουν υποστηρίξει το εγχείρημα του App.net στο Kickstarter. Το γεγονός, ωστόσο, ότι η πρόσβαση σε αυτό δεν θα είναι δωρεάν (σχεδόν αυτονόητη προϋπόθεση για την ευρεία αποδοχή ενός κοινωνικού δικτύου), θέτει ερωτηματικά για την επιτυχή έκβασή του.