Η Apple εισέρχεται στο… βασίλειο της Τεχνητής Νοημοσύνης με το iOS 10, οπότε είναι απαραίτητο να ξεκαθαρίσει πως σκοπεύει να συλλέγει τα δεδομένα των χρηστών της, αφού θέλει να είναι διαφανής με την διαδικασία.
Μία πρώτη προσπάθεια έγινε στο συνέδριο WWDC που πραγματοποίησε πρόσφατα, όταν και η εταιρεία με έδρα στο Κουπερτίνο, στην Καλιφόρνια, μίλησε για τα σχέδια της όσον αφορά στην συλλογή δεδομένων των χρηστών της, με στόχο να βελτιώσει την Τεχνητή Νοημοσύνη που ενσωματώνεται στην Siri, στην τελευταία έκδοση του mobile λειτουργικού συστήματος της. Με τα δεδομένα που θα συλλέξει, η Apple ελπίζει να βελτιώσει τις ικανότητες τους λογισμικού της, ώστε να είναι σε θέση να προβλέψει καλύτερα τις ανάγκες των κατόχων των συσκευών της.
Καθώς οι ανησυχίες των καταναλωτών πάνω σε ζητήματα ιδιωτικότητας ολοένα και αυξάνονται, η εταιρεία θα χρησιμοποιήσει αυτό που ονομάζει “differential privacy”, έναν αλγόριθμο, που επιδιώκει να ελαχιστοποιήσει τις πιθανότητες εντοπισμού της προέλευσης των δεδομένων, ενώ παράλληλα επιτρέπει στην Apple να εξάγει χρήσιμα συμπεράσματα για την βελτίωση των προϊόντων Τεχνητής Νοημοσύνης που διαθέτει. Ωστόσο στο WWDC, η Apple δεν ξεκαθάρισε με ποιο τρόπο σκοπεύει να το κάνει αυτό ή τι σημαίνει αυτό για τους χρήστες της ή το ίδιο το iOS. Παρόλα αυτά, τις τελευταίες ημέρες προσπάθησε να ξεκαθαρίσει τα πράγματα κατά κάποιο τρόπο.
Αυτός ο νέος αλγόριθμος, πρόκειται να κάνει το ντεμπούτο του με το νέο iOS 10 με την Apple να εξηγεί στο Recode, ότι δεν έχει συλλέξει τέτοιου τύπου δεδομένα στο παρελθόν. Οι χρήστες επίσης εξήγησε, ότι το χαρακτηριστικό είναι προαιρετικό, και ότι οι χρήστες θα πρέπει να δώσουν την συγκατάθεση τους για να αποθηκεύσει η Apple τα δεδομένα τους. Επίσης ξεκαθάρισε στο Recode, ότι τα χαρακτηριστικά αναγνώρισης εικόνας που βρίσκονται στο νέο iOS, δεν θα χρησιμοποιούν δεδομένα από τις φωτογραφίες στους λογαριασμούς iCloud των χρηστών, αν και δεν είναι σαφές ποιες φωτογραφίες θα χρησιμοποιούνται για την τροφοδότηση της υπηρεσίας.
Στα δεδομένα που θα συλλέγει από τους χρήστες θα περιλαμβάνονται “νέες λέξεις που οι χρήστες προσθέτουν στα λεξιλόγια τους τοπικά, τα emojis που πληκτρολογούν (ώστε η Apple να προτείνει άλλα στην θέση τους), deep links που χρησιμοποιούνται εντός των εφαρμογών (με την προϋπόθεση ότι έχουν επισημανθεί για δημόσια ευρετηρίαση) καθώς και υποδείξεις αναζήτησης μέσα σε σημειώσεις”.
Στα δεδομένα που θα χρησιμοποιούνται για την απόδοση και την πρόβλεψη διάφορων λειτουργικών, συμπεριλαμβάνουν προτεινόμενα apps σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους, η προσθήκη εκδηλώσεων ή γεγονότων στο ημερολόγιο ή στις επαφές χρησιμοποιώντας περιεχόμενο από τα email και iMessage.
Αν και η Apple δεν είναι από τις πρώτες εταιρείες που λαμβάνουν μέρος στο… παιχνίδι της Τεχνητής Νοημοσύνης, αυτή η αργή και σταθερή προσέγγιση στο θέμα, αλλά και οι εξηγήσεις που δίνει σχετικά με τα δεδομένα που θα συλλέγει, ενδεχομένως να αποδώσουν καρπούς για να κερδίσει την εμπιστοσύνη των χρηστών της.