Τις προάλλες άκουσα μια συζήτηση στο ραδιόφωνο για τα AirPods. Κάποιος είπε ότι η Apple έχει απλώς εφαρμόσει το συνηθισμένο τέχνασμα μάρκετινγκ αναγκάζοντας τους πελάτες να αγοράσουν ακουστικά, όταν στο παρελθόν κάποτε τα ακουστικά ήταν ελεύθερα. Μια μάλλον περιορισμένης θεώρησης γνώμη της επιτυχίας των AirPods.
Στην πραγματικότητα, η Apple συνεχίζει να δίνει δωρεάν τα EarPods αυτά με με το καλώδιο, όπως πάντα, οπότε, από αυτή την άποψη τίποτα δεν άλλαξε. Αυτό που έκανε η εταιρεία είναι να δημιουργήσει μια προηγμένη έκδοση αυτού του μοντέλου, με πρόσθετες τεχνολογίες και λογικά, να τις πουλήσει.
Αν ήταν απλώς μια κίνηση μάρκετινγκ, τα AirPods πιθανότατα θα παρέμεναν απούλητα στα ράφια. Αλλά με μια απλή βόλτα στο μετρό ή στο κέντρο της πόλης και όχι μόνον, μπορούμε πλέον να κατανοήσουμε τον αντίκτυπο που έχουν, αλλά όμως τελικά υπάρχει πιθανώς και κάτι περισσότερο. Υπάρχει η έννοια μιας αξίας για την οποία είμαστε πρόθυμοι να δώσουμε χρήματα.
Χωρίς καλώδια, με την ύπαρξη αισθητήρα που ενεργοποιεί αυτόματα και σταματά την αναπαραγωγή ήχου όταν τα αφαιρούμε από τα αυτιά μας, έχουν μια θήκη που τα επαναφορτίζει, έχουν άμεση σχέση και διεπαφή με τα προϊόντα της Apple, έχουν μείωση του θορύβου στην έκδοση Pro. Για όλα αυτά τα παραπάνω, έχουν στην τελική και πολύ υψηλή τιμή.
Αλλά πόσος σημαντικός είναι ο αντίκτυπος των AirPods στον κύκλο εργασιών της εταιρείας; Προφανώς δεν έχουμε ακριβή δεδομένα επειδή η Apple δεν μοιράζεται αυτό το είδος πληροφοριών.
Μπορούμε να έχουμε όμως τις εκτιμήσεις των πωλήσεων. Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα AirPods έχουν πωληθεί από το 2016, με βάση τις προβλέψεις πωλήσεων για το 2020, έχουμε έναν κύκλο εργασιών 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Οι εκτιμήσεις που δημοσιεύθηκαν από τον Midas Kwant, λένε ότι:
Το 2016 άρχισαν οι πωλήσεις των AirPods.
Το 2017 πωλήθηκαν 16 εκατομμύρια μονάδες.
Το 2018 πωλήθηκαν 35 εκατομμύρια μονάδες.
Υπολογίζεται ότι το 2019 θα πωληθούν 50/60 εκατομμύρια μονάδες.
Το δε 2020, θα μπορούσαν να πωληθούν και 100 εκατομμύρια μονάδες.
Με βάση τη μέση τιμή των 200 δολαρίων ανά μονάδα, έχουμε ένα τζίρο περίπου 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η ανάλυση του Midas συνεχίζεται, υπολογίζοντας την αξία μετοχής αυτής της επιτυχίας. Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι το 35% των 20 δισ. Είναι 7 δισ. Ευρώ (δηλ. Το κέρδος υπολογίζεται λαμβάνοντας υπόψη ότι το περιθώριο κέρδους στα προϊόντα είναι 35%).
Με έναν πολλαπλασιαστή 25 P/E (Price-to-Earnings Ratio) έχουμε αξία χρηματιστηριακής αξίας των AirPods ύψους 175 δισ.$.
Έτσι, αν η Apple έκανε τα AirPods μια αυτόνομη εταιρεία και αυτή είχε κεφαλαιοποίηση 175 δισεκατομμύρια δολάρια στο χρηματιστήριο, αυτή, θα είχε γίνει η 32η μεγαλύτερη εταιρεία στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ενημέρωση της τελευταίας στιγμής:
Σιωπηλά, η Apple ενημέρωσε το firmware των AirPods Pro που κυκλοφόρησαν στις 30 Οκτωβρίου, έτσι ώστε η έκδοση του firmware να αλλάξει από 2B584 σε 2B588, δεν υπήρξε διευκρίνιση ποιες καινοτομίες εισήχθησαν.
Τρόπος ενημέρωσης
Οι ενημερώσεις των AirPods Pro, αλλά ακόμα και των απλών, δεν απαιτούν παρέμβαση του χρήστη επειδή εγκαθίστανται αυτόματα.
Απλά συνδέστε τα AirPods Pro στο συνδεδεμένο iPhone και, στη συνέχεια, αποθηκεύστε τα στο εσωτερικό της θήκης φόρτισης, η οποία πρέπει να συνδεθεί στο φορτιστή. Το συνδεδεμένο iPhone πρέπει να είναι συνδεδεμένο στο δίκτυο Wi-Fi και πρέπει να βρίσκεται κοντά στα AirPods Pro. Μετά από λίγα λεπτά, η ενημέρωση θα γίνει αυτόματα.
Για να ελέγξετε τον αριθμό έκδοσης του υλικολογισμικού, φορέστε τουλάχιστον ένα από τα AirPod σας και από το iPhone επιλέξτε Settings / General / Info / AirPods.
Ας δούμε και ένα τεστ φόρτισης των AirPods Pro:
Το παραπάνω γράφημα δείχνει τα αποτελέσματα των δοκιμών μου. Θα φορτίσω τα AirPods Pro σε αυτή την περίπτωση από 0-100%. Η ίδια η θήκη έχει επίπεδο φόρτισης 50% όταν ξεκίνησε η φόρτιση. Η θήκη δεν ήταν συνδεδεμένη ενσύρματα/ ασύρματα κατά τη φόρτιση των AirPods Pro. Το καπάκι της θήκης ήταν κλειστό κατά τη διάρκεια της φόρτισης, εκτός από τις φορές για τον έλεγχο του επιπέδου φόρτισης στα χρονικά διαστήματα που εμφανίζονται στο γράφημα.